Reseforum - Reseforum

<< Förra: Stället som har det hela till rimligt pris??Nästa: Hjälp.. Rätt skidlängd??? >>

Bra offpist-destination för nybörjare sökes - skrivit den 31/10 2009
Sofia Hej

Jag vill gärna försöka att hitta ett ställe där det är kanon att kasta sig ut i en offpist.
Jag tycker att vi är på en rimlig skidnivå och vi kastar oss gärna ut i svarta pister, dock inte alltid utan besvär.

Finns det någon som har goda råd och ett bud på destinationer?

Sofia

Sv: Bra offpist-destination för nybörjare sökes - skrivit den 3/12 2009
J Anders prova Val Cenis i Fankrike,mycket o bra offpist i alla lutningar o mycket rolig skogsåkning,alltid bra med snö och inget krig om lössnön.Nordsluttning vilket ger suverän snökvalite o bra åkning även i april.Mysig by låga priser o inga liftköer är inte heller fel.Själv har jag kört bil dit många gånger, ibland varit på flera orter på samma resa,
bl.a grannorterna La norma o Bonneval som är lite mindre men väl värda ett besök.Har du inte tillgång till bil så skall det finnas någon i sverige
som ordnar resor dit,jag tror det var viking skitours men det kan hända att jag minns fel.
Puderhälsningar Anders

<< Förra: Stället som har det hela till rimligt pris??Nästa: Hjälp.. Rätt skidlängd??? >>

Till första sidan av "Reseforum"

Populära sidor på Skidresor.com just nu!

SkidShoppen - Restrea
Hitta resor och restplatser
Beställa skidkataloger från resebyråerna
Länder

Nyhetsbrev från Skidresor.com

Få spännande nyhetsbreve via e-mail med goda råd och tips som kan medverka till en bättre semester - anmäl dig här

Till toppen Till toppen Lägg till sidan till dina favoriter Bokmärk!Anmäl dig till vårt nyhetsbrev om skidresor och skidsemester med spännande nyheter, artiklar, erbjudanden, nyttiga tips Nyhetsbrev Bookmark and Share